איך לשווק בלינקדאין בלי לעשות את הטעויות שכולם עושים?

האם אתם חברה או עסק ורוצים ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים בישראל או בעולם? מעוניינים להתחבר עם ארגונים דומים לכם, להרצות, להדריך, למשוך משקיעים או משתמשים למוצר או לשירות שלכם? לינקדאין הוא המקום הראשון שכדאי לכם להתחיל אתו.



כיוון שלרוב החברות אין אפשרות לתקצב 5000-1000 דולר ויותר לטובת קמפיין ממומן, נדרשות דרכים אחרות לשימוש בלינקדאין. אז איך בכל זאת תוכלו לשווק בלינקדאין באפקטיביות ומאיזה טעויות מומלץ להימנע בדרך?

יש מספר דרכים לעשות זאת:

1. יצירת נטוורקינג ע"י חיבורים בלינקדאין  זוהי הדרך הפשוטה ביותר, כל שעליכם לעשות הוא לשלוח בקשות חברות לאנשי קשר רלוונטיים ולצרף הודעה. המטרה היא ליצור איתם כמה שיותר אינטראקציות טבעיות של נטוורקינג ובמקביל להעלות תוכן בקצב קבוע, כשההמלצה היא לפחות 3 פוסטים בשבוע. רק אחרי שיצרתם את החיבורים וחשפתם את האנשים לתוכן שלכם, אפשר לפנות אליהם בפנייה ישירה ולהציע להם את השירות או המוצר שלכם.

 

הטעות שרבים עושים היא שהם מציעים לעשות "משיכה" (בוא תקנה ממני, בקר באתר, תראה את הדמו שלי וכו') עוד לפני שהם עושים "הפקדה" (נותנים משהו בלי לחכות לתמורה כמו – המלצה על כלי חינמי, הפנייה למאמר רלוונטי, כתיבת תגובה איכותית על פוסט וכדומה). נתינת תוכן קל לצריכה יוצרת קשר אנושי, ממנו אפשר ליצור בהמשך גם קשר עסקי ארוך טווח.

כשיהיו לכם כמה מאות או אלפי אנשי קשר חדשים, זה אומר שיש לכם כבר קהל שיראה את התוכן שלכם. ההמלצה היא לכתוב ולצלם תוכן מעניין ורלוונטי שיגרום ליותר ויותר אנשים לפנות אליכם. אל תחכו לפוסט או לסרטון האולטימטיבי! גם סרטונים שאינם מושלמים יכולים ליצור אפקט מושך ולעורר רצון להתחבר אליכם.

טעות נוספת היא שרוב האנשים מתייאשים מהר מידי או מפרסמים תוכן שאינו מתאים לפלטפורמה. כדי לפתור זאת מומלץ ליצור תכנית פרסום תוכן ולבצע אותה בקביעות. אין מה להיבהל מהמילה "תכנית" – זה יכול להיות תכנון בסיסי כמו: "ביום ראשון – שיתוף מאמר, ביום שלישי – פרסום תובנה עסקית וביום חמישי – צילום סרטון או ראיון עם משהו. מומלץ להכניס שעה קבועה ביומן בה תדאגו לבצע את התכנון שלכם. כמובן שבארגון גדול התוכנית תהיה מפורטת ורחבה יותר.

2. הדרך השנייה היא יצירת נטוורקינג באמצעות תגובה על פוסט – לדוגמא, לאחל מזל טוב על תפקיד חדש או על יום הולדת, או לנסות לעזור למישהו שביקש עזרה או שיתף בבעיה שלו. השימוש בנטוורקינג מסוג זה יכול להיות חזק פי כמה מכל פוסט שתעלו. במידה והפוסט עליו תגיבו קיבל הרבה לייקים ותגובות, בכל פעם שמישהו אחר ישאיר תגובה, אנשים יקבלו התרעה ויחשפו גם לתגובה שלכם. הבעיה בשיטה זו שהיא מצריכה הרבה מחשבה והשקעה ורובינו נעשה זאת בצורה רנדומלית. לכן, אם לא תצליחו ליהנות מתהליך יצירת קשר אנושי אמיתי בלינקדאין עם אנשי הקשר שלכם (וגם עם ואנשי הקשר שלהם), כנראה שזה לא יהיה אפקטיבי.  


3. דרך נוספת לשווק בלינקדאין היא ע"י פרסום ממומן – כלומר, באמצעות מודעת לידים (מודעה שמי שמקליק עליה, משאיר פרטים ויווצרו לידים). במקרה שאין לכם תקציב גבוה, תוכלו לשלוח מודעת לידים ממומנת ישירות לתיבת האינבוקס של קהל היעד שלכם או לשלוח טרפיק לדף נחיתה או לאתר שלכם. אז תוכלו להיעזר בפיקסל של פייסבוק או גוגל ובעזרתו לחשוף אותם למודעות נוספות בעלויות נמוכות יותר.


הטעות של מפרסמים רבים היא שהם רוצים לקבל לידים באופן מידי ולכן הם שולחים מודעת לידים או תנועה לאתר מיד ואז אין המרות (אנשים אינם מגיבים או שאינם מוכנים לרכוש מספיק) ולא נוצר קשר אמיתי.

במקרה כזה ההמלצה היא קודם כל לקחת את קהל היעד הפוטנציאלי "למסע" של כמה שבועות או אפילו כמה חודשים. ראשית, יש ליצור מודעות למוצר או לשירות שלכם (בעזרת עדות לקוח, סרטון תדמית וכו'). בשלב הבא מומלץ לפרסם תוכן ממוקד יותר (מדריך, וובינר או צ'ק ליסט שימושי וכו'). רק בשלב השלישי אפשר להזמין למעמד מכירה ע"י הדגמה מקוונת או פגישה.

טעות נוספת שאנשים עושים היא שאין להם תשתית למדידה והמרה לפני התנעת הקמפיין. בשלב שלפני הקמפיין עליכם לוודא שהכנתם רשימה שלמה של דברים כמו: התקנה באתר של Insight tag של לינקדאין וקוד אנליטיקס ורימרקטינג של גוגל, יצירת מערכת מדידה במערכת הפרסום של לינקדאין, יצירת פופ אפ של יציאה לאתר שמגיעה מלינקדאין, חיבור ה-CRM של החברה לטופס לידים, וזוהי רשימה חלקית בלבד. 

בפוסט הבא נתמקד בטיפים שיוכלו לשפר את הביצועים ביום יום שלכם בלינקדאין. בינתיים, חפשו אותם אותנו בלינקדאין או תאמו אתנו שיחה, נשמח לעזור בכל שאלה ועניין.

 

 

 

נהניתם? שתפו את הפוסט

LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Facebook
Twitter
Email