קורס לינקדאין חינם | חלק שלישי – אסטרטגיות מתקדמות לשיווק בלינקדאין

שיעור 1 – איך ליצור הודעות לינקדאין אישיות כדי לקבל תגובות

כדי להגיע ללידים בלינקדאין אפשר לנקוט בשתי גישות: 

הגישה הראשונה – משחק של מספרים, בו אנחנו שולחים להמון אנשים את אותה הודעה בתקווה שהיא תגיע לבן אדם הנכון בזמן הנכון ותגרום לו לבצע את הפעולה שאנחנו רוצים שיבצע. אם כתבנו הודעה טובה שנוגעת בנקודות הכאב של הלקוח האידאלי שלנו אז הגישה הזאת תעבוד לא רע. 

הגישה השנייה היא איטית יותר, דורשת הרבה יותר השקעה, אך מדויקת הרבה יותר ואמורה להניב אחוזי המרה גבוהים יותר. בגישה הזו אנחנו כותבים הודעה אישית, מותאמת וסופר-רלוונטית למקבל. גם כאן ניתן לעשות את זה בשתי דרכים. 

הדרך הראשונה היא פשוט לעבור על הפרופיל של האדם שהולך לקבל מאיתנו את ההודעה ולחפש נקודות משותפות לנו ולאותו אדם.

למשל בית ספר בו למדנו, חברה בה עבדנו, קשרים משותפים, תחומי עניין משותפים, קבוצה שאנחנו חברים בה. במידה ואין שום נקודות מן המשותף, אל ייאוש! אפשר פשוט להחמיא למקבל ההודעה על ההישגים המקצועיים שלו. הנה כמה דוגמאות:

מאיה שלום, אני רואה ששנינו חברים בקבוצת "עסקים בתל-אביב", האם ראית איזשהן תוצאות מהפעילות שלך בקבוצה? (ומכאן המשך ההודעה)

 

שאול שלום, אני רואה ששנינו מחוברים למאיה קלדנובסקי שעבדה איתי בחברת א.א. הנדסה. האם אתם מכירים גם בעולם האמיתי או רק בלינקדאין? (ומכאן המשך ההודעה)

 

שולי שלום, ראיתי ששנינו עבדנו בעבר בחברת קופליז. אני חייב הרבה מהניסיון המקצועי שלי לשנים המצוינות שביליתי שם. אולי גם לך הייתה חוויה דומה. (ומכאן המשך ההודעה)

 

נטלי שלום, ביקרתי בפרופיל שלך והתרשמתי מאוד מהניסיון הרב-תחומי שצברת בעולמות הביו-מד והפארמה. בעולם שבו רוב האנשים בוחרים התמחות בודדת, אנשים עם ניסיון כמו שלך הם נדירים למדי. (ומכאן המשך ההודעה)

 

הדרך השנייה היא ליצור או למצוא תוכן או מידע שייתן ערך ייחודי למקבל ההודעה וישים אותו ב"עמדת חוב" מולך. לפני שנסתכל על כמה דוגמאות, חשוב שתדייקו מאוד את הערך או המוצר שהשירות שלכם נותן ללקוח והאם אפשר לתרגם אותו לתוכן או למידע שאנחנו רוצים להציג. במידה ולא, גם כאן אל ייאוש! לכל אדם ולחברה שהוא מייצג יש נקודות חולשה שאפשר להאיר ולסייע איתן גם אם הן לא קשורות למוצר או לשירות שלנו. בואו נסתכל על כמה דוגמאות:

בואו נאמר שהמוצר שלי הוא הנגשת אתרים. אני יכול לבקר באתרים לא מונגשים, לקחת צילום מסך ולצרף אותו להודעה שלי ללקוח הפוטנציאלי, שהוא גם בעל האתר, בצירוף מספר מילים על היתרונות החברתיים, הכלכליים והרגולטוריים שיש באתר מונגש. 

 

בואו נאמר שהמוצר שלי הוא כתיבה טכנית או שיווקית. אני יכול לבקר בפרופיל לינקדאין של הליד הפוטנציאלי ולסרוק אותו בחיפוש אחר טעויות כתיב, שגיאות תחביריות ושאר פרטים שיכולים להיות כתובים טוב יותר. במידה ומדובר במספר פרטים קטנים, אני יכול להעיר את תשומת ליבו בהודעה קצרה. במידה ויש טעויות רבות (וזה ליד בעל ערך רב), אני יכול ליצור מסמך שלם עם התיקונים שלי וההצעות שלי לשיפור ולשלוח אותו לליד הפוטנציאלי בצירוף התנצלות עדינה על הגישה הישירה. 

 

בואו נאמר שהמוצר שלי הוא תוסף כלשהו שנותן דאטה, אנליטיקה או תובנות לגבי גולשים שביקרו באתר. אני יכול להשתמש בתוסף 'גוסטרי' כדי לראות איזה תוספים מותקנים בכל אתר, לגלוש לאתרים של לידים פוטנציאלים, לקחת צילום מסך של התוספים שמותקנים להם באתר ולכתוב להם הודעה בנוסח: "ביקרתי באתר שלך וראיתי שאתה עוקב אחרי מדדים X, Y, ו-Z. האם ידעת שהתוסף שלנו יכול לתת לך A, B, C?" 

 

בואו נאמר שאני מאמן לקוחות בדיבור מול קהל. אני יכול לחפש הרצאות של לידים פוטנציאלים ביוטיוב ולכתוב להם "היי מאיה, נהניתי מאוד לראות את ההרצאה שלך בנושא קלדנות באייפון. בתור מי שעובד עם מנהלים רבים על שיפור היכולות שלהם בדיבור מול קהל, רציתי לתת לך שני טיפים זריזים שלדעתי יהפכו את ההרצאות שלך למושלמות. (המשך ההודעה)"

גם כאן, במידה ולא מצאתם שום חולשה או נקודה לשיפור, אפשר פשוט להחמיא לאדם כדי לפתוח איתו שיחה. 

מומלץ לשחק עם רעיונות שונים עד שמוצאים את הנוסחה המנצחת.  

 

שיעור 2 – איך לנהל את לינקדאין בהשקעה של כמה דקות ביום

כדי שנוכל לנהל את ציד הלידים בלינקדאין בהשקעה של כמה דקות ביום, אנחנו קודם כל צריכים להחליט באיזה אסטרטגיות אנחנו הולכים להשתמש. בצורה זו נוכל למקד את הפעולות שנבצע בצורה יומיומית, להתייעל בהן תוך כדי שאנחנו רואים תוצאות בדמות לידים חדשים. יצרנו כאן מספר צ'ק-ליסטים שאתם יכולים להשתמש בהם. 

אסטרטגיה כללית:

  • כוון טיימר ל-20 דקות (קישור לטיימר להתקנה בדפדפן כרום חינם)
  • כנס ללינקדאין
  • סרוק את דף הבית בחיפוש אחר הזדמנויות רלוונטיות 
  • פרסם פוסט קצר או שתף מאמר מעניין שראית במסך הבית
  • בדוק האם יש לך הודעות חדשות שלא נענו וענה עליהן
  • בצע חיפוש לידים ושלח הזמנה לקשר לעשרה אנשים מקהל היעד שלך
  • עבור על ה-people you may know, שלח הזמנה לקשר לעשרה אנשים רלוונטים
  • סרוק לפחות שלוש מהקבוצות הרלוונטיות שהתחברת אליהן בחיפוש אחר הזדמנויות בדיונים רלוונטים
  •  טפח לעצמך על השכם, כל הכבוד!

אסטרטגיית תוכן וקבוצות:

  • כוון טיימר ל-20 דקות
  • כנס ללינקדאין וסרוק את דף הבית
  • חפש את שלושת עד חמשת הסיפורים המדוברים ביותר
  • פרסם מאמר חדש שכותרתו "חמשת הסיפורים החמים ביותר בתעשייה X היום" על ידי זה שתכתוב שתיים עד שלוש שורות המתמצתות כל סיפור שמצאת וקישור לסיפור המקורי
  • שתף את המאמר בשלוש קבוצות שונות, כל פעם עם כותרת מעט שונה (כדי שלא יחסמו אותך על "ספאם")
  • שלח את המאמר לחמישה מהקשרים שלך שיפיקו ממנו את מירב התועלת 
  • תן לעצמך כיף, אלוף!

אסטרטגיית האפליקציה:

  • את האסטרטגיה הזאת אתה עושה בתור, בנמל התעופה, בהמתנה לפגישה… אז אין צורך לשים טיימר
  • בחר לך אחת מהפעולות הבאות שכבר ציינו בצ'ק-ליסט הקודם והתמקד בה עד שיגיע הזמן לעשות משהו אחר 
  • סרוק את דף הבית בחיפוש אחר הזדמנויות רלוונטיות 
  • פרסם פוסט קצר או שתף מאמר מעניין שראית במסך הבית
  • בדוק האם יש לך הודעות חדשות שלא נענו וענה עליהן
  • בצע חיפוש לידים ושלח הזמנה לקשר לעשרה אנשים מקהל היעד שלך
  • עבור על ה-people you may know, שלח הזמנה לקשר לעשרה אנשים רלוונטים
  • סרוק לפחות שלוש מהקבוצות הרלוונטיות שהתחברת אליהן בחיפוש אחר הזדמנויות בדיונים רלוונטים
  • הלו, הלו! קראו לך להיכנס! 😉

 

שיעור 3 – איך לעקוף את הגבלות החיפוש של לינקדאין

במוקדם או במאוחר זה יקרה. אם לא שדרגתם את החשבון שלכם בלינקדאין, יום אחד תקפוץ לכם הודעה: "הגעתם למגבלות החיפוש המסחרי בלינקדאין, אנא שדרגו את חשבונכם". אם כבר התחלתם לראות תוצאות מלינקדאין, זאת אומרת – לידים, הכנסות ומכירות – ההמלצה שלנו היא לשדרג. אבל אם לא אכפת לכם לעבוד קצת יותר כדי לחסוך כמה מאות שקלים כל חודש, אז יש פתרון שדרכו תוכלו למצוא לידים בלינקדאין ללא הסתמכות על מנוע החיפוש של לינקדאין. 

גוגל. כן, ממש כך. מנוע החיפוש הישן והטוב הוא אחד הכלים היעילים ביותר לחפש גם בתוך לינקדאין. אנחנו עושים את זה באמצעות חיפוש בוליאני. אל תשאלו אותי מה זה אומר, אבל אני יכול להגיד לכם שזה עובד מצוין 😉

כדי לעשות את החיפוש הזה כמה שיותר קל ומדויק, אנחנו נעזר באתר "טאלנט-סונאר", שבו בעצם נזין את הפרמטרים של החיפוש שהיינו מזינים בלינקדאין. האתר ייצור לנו "סטרינג", שהוא בעצם שורה של מונחי חיפוש, בשפה שגוגל מבין. את ה"סטרינג" הזה פשוט נעתיק אל מנוע החיפוש והוא ייתן לנו אלפי תוצאות רלוונטיות אך ורק מלינקדאין.

את התוצאות האלה, שהן בעצם פרופילים של לידים פוטנציאלים, אנחנו נפתח ונבצע עליהן את הפעולות של הזמנה לקשר ושליחת הודעות.

אגב, באתר ריקרוט'אם יש כלי דומה שאולי תרצו לנסות גם.

 

שיעור 4 חלק 1 ו-2 – Account Based Marketing

שיווק מבוסס חברה עם חשבון פרימיום

 

 

שיווק מבוסס חברה ללא חשבון פרימיום

 

 

שיעור 5 – שיווק בלינקדאין באמצעות תוכן

 

 

סדרת הסוקרת כלים שונים של שיווק תוכן אוטומטי:

  1. dlvrt.it

 

שיעור 6 – כלים אוטומטיים לשיווק בלינקדאין

 

 

בונוסים

ממקסם המכירות – הדרכה עם חיים אפרגן

נהניתם? שתפו את הפוסט

LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Facebook
Twitter
Email