קורס לינקדאין חינם | חלק ראשון – תשתיות לשיווק בלינקדאין

מבוא לקורס

שיעור 1 :  אווטאר

להבין מי הלקוח האידאלי שלי, איך הוא חושב, מדבר ומתנהג מה הוא מחפש ומה יש לי להציע לו

מיהו הלקוח האידאלי שלי?
ההבנה מי הלקוח האידאלי שלי חשובה בלינקדאין כפליים מבכל מקום אחר.
למה?
בלינקדאין מה שמוכר הוא לא רק המסרים שאתה שולח כהודעה אלא גם הפרופיל שלך.
ואם נכתוב אותם נכון?
הלקוחות האידאלים יבינו שאתה מבין אותם, שאתה יודע לתת לתת להם את הפתרון הטוב ביותר ולכן יבחרו לעבוד איתך ולשלם לך.

כדי להבין בדיוק "עם מי יש לנו עסק" אנחנו הולכים לבנות את דמות הלקוח האידאלי שלך.
אתה יכול לדמיין לקוח אמיתי שכבר יש לך או "להמציא" לקוח שאתה רוצה שיהיה לך.

"רגע, אבל יש לי כמה סוגי לקוחות"
גם לנו! פשוט חזור על התרגיל עבור כל אוואטר של לקוח אידאלי.

חשוב
מלא את הטבלאות שנמצאת בדפי העבודה. המידע הזה ישמש אותך בתרגילים הבאים כדי לכתוב פרופיל מושך לידים והודעות שמקבלות "כן!" בתגובה.

 1.2 איך הלקוח האידאלי שלי חושב, מדבר ומתנהג

עד עכשיו הסתמכת על ההיכרות שלך עם לקוחות ועל הדמיון שלך בבניית תמונת האווטאר של הלקוח האידאלי. עכשיו הגיע הזמן לעשות סקר שוק מקיף כדי להבין מה הלקוח האידאלי שלך באמת רוצה, מה הוא לא רוצה, ממה הוא מפחד ובאיזה מילים, ביטויים ושפה הוא משתמש.

נשמע מסובך?

זה קל משחשבת! אנשים אוהבים לשאול שאלות, לענות על שאלות ולתת ביקורת.

כל מה שאתה צריך לעשות זה לסרוק את לפחות שלושה ערוצים מאלו שבטבלה למטה ולרשום את המסקנות שלך.

איך עושים את זה?

בפייסבוק/לינקדאין

  1. חפש ומצטרף לקבוצות סגורות או ציבוריות עם 500 חברים ומעלה. חשוב שיהיו קבוצות פעילות.
  2. חפש בכל קבוצה פוסטים שזכו להרבה לייקים ותגובות – אלו פוסטים ש"נגעו" רגשית באנשים והם המקור הכי טוב להבין מה הלקוח האידאלי מחפש.
  3. רשום את המילים והביטויים שהכותב השתמש בהם. אם יש תגובות לפוסט שזכו להרבה לייקים ותגובות, כדאי להתייחס אליהן ולשלוף גם מהן את המילים החזקות ביותר.

בפורומים

  1. חפש בגוגל את המילה פורום + מילה המתארת את התחום שלי. זה חיפוש של פורום שיווק למשל.
  2. זהה בתוצאות החיפוש, פורום אמיתי ולא סתם איזה אתר שקרא לעצמו "הפורום של". כזה שיש בו הודעות ממגוון חברים בפורום ולא רק של מנהל הפורום.
  3. עבור על ההודעות והתגובות ורושם את המילים הכי רלוונטיות שמתארות את הבעיות והצרכים של הלקוח האידאלי.

באמאזון

  1. חפש כאן ספרים רבי מכר על התחום שלך שיש להם כבר מאות ביקורות של קונים.
  2. קרא (אפשר לתרגם לעברית בגוגל טרנסלייט ולקבל תוצאה מספיק טובה) לפחות חמש ביקורות של 5 כוכבים וחמש ביקורות של כוכב אחד: זה יתן לך תמונה של שני קטבים:
  • מצד אחד מה קוראים אהבו בספרו ולכן זה כנראה גם מה שהם מחפשים לקבל בתחום שלך.
  • מצד שני מה אכזב קוראים אחרים, ולכן ממה עליך להימנע או לספק לו פתרון הולם.

מהביקורות האלו אנחנו מבין שהקוראים בתחום העסקי מחפשים:

  1. דברים שהם יכולים ליישם והיום.
  2. הוראות מדויקות למה הם צריכים לעשות.
  3. איך להישאר ממוקד משימה ולהגיע למטרות.

מה שהם ממש לא רוצים:

  1. ללמוד ממישהו מלא אגו וחשיבות עצמית.
  2. לקבל תכנים מובנים מעליהם.
  3. ללמוד ממשהו שמתייחס לקורא כאילו הוא חסר אינטליגנציה.

בשיחות עם לקוחות ולידים 

  1. במקום להתמקד על מה שיש לך להציע, מעכשיו אתה מקשיב טוב למה שהלקוחות והלידים שלך אומרים בשיחות איתם.
  2.  ואז רושם את הביטויים שהם משתמשים בהם, את מה שמטריד אותם ואיך הם רואים את השירות שלך. 
  3. לצורך זה אנחנו נותנים לך אישור מיוחד להאזין גם לשיחות של אחרים ברכבת, בקפה ובתור למספרה ;-). 

טיפ חשוב על שיחות

כשהלקוח הפוטנציאלי שואל אותך בפגישה או בטלפון "מה יש לך להציע לי?" אל תתחיל לשפוך מידע. במקום זה שאל שאלות מנחות במשך השיחה: 

  • אכפת לך לספר לי קצת על העסק שלך?
  • מה עשית עד היום בנושא של (הפתרון שאתה נותן)? 
  • איך היית רוצה שאעזור לך?
  • מה חשוב לך בנושא של (הפתרון שאתה נותן)? 
  • עם מי עבדת עד היום בתחום של (הפתרון שאתה נותן)? 
  • למה בחרת ליצור איתי קשר היום?

תשובות שתקבל יתנו לך תמונה מדויקת של הפתרון שהליד הזה צריך, מידת הדחיפות בה הוא צריך אותו ועל איזה תועלות להתמקד.

הן גם יעזרו לך לסנן בזבזני זמן ולקוחות לא אידאליים. 

עכשיו מלא את הטבלה.

לקבלת דפי העבודה מלא את הטופס בראש הדף

1.3.1 מה יש לי להציע ללקוח האידאלי שלי

הרבה פעמים אנחנו מאוהבים במאפיינים של המוצר או השרות שלנו.

בכל הדברים הנפלאים שהוא מציע, בתכונות המיוחדות שלו. ומסיבה מאוד טובה. הרי הוא שלנו.

אז אבחנה חשובה לפני שמתחילים:

ללקוח האידאלי לא אכפת מהמאפיינים של המוצר שלך, מהתכונות המדויקות שלו או הפיצ'רים שלו.

אכפת לו רק מהתועלות של המוצר עבורו. וזהו. 

דוגמה? 

בבקשה:

שני מאפיינים של הקורס הזה הם:

  1. הוא אינטרנטי
  2. יש לו קבוצת תמיכה בלינקדאין

התועלות אם כך הן:

  1. אתה יכול ללמוד מכל מקום1 בזמן שלך2 ובקצב שלך3 ולכן רוב הסיכויים שתתקדם מהר   יותר4 ותגיע לתוצאות מעולות5.
  2. יש לך תמיכה גם מהמורים וגם מחברי הקבוצה1, תחושת שייכות2, אתה צריך להיכנס ללינקדאין כדי לקבל תמיכה וזה מכריח אותך להתנסות בשימוש נכון ברשת3 מה שיאיץ את הלימוד שלך4 וישפר את התוצאות שלך5

כמו שאתה רואה בדוגמה הזו אפשר למצוא גם 5 תועלות למאפיינים הכי בסיסיים של המוצר שלך. 

עכשיו רשום פה חמישה מאפיינים מרכזיים של המוצר שלך ואיך הם הולכים להיטיב עם הלקוח האידאלי שלך. 

לקבלת דפי העבודה מלא את הטופס בראש הדף.

 מה יש לי להציע ללקוח האידאלי שלי

אחרי שחידדת את התועלות של המוצר שלך הגיע הזמן להתחיל לחדד את ההצעה שלך ללקוח האידאלי,

לפי מה שבאמת מעניין אותו. 

המטרה של התרגיל הזה היא להבין מה היא ההצעה הייחודית ללקוח במשפט אחד. כמו סוג של משפט מעלית או

elevator pitch (אלבייטור פיץ)' באנגלית.

בשיעורים הבא נשתמש בתובנות על הלקוח האידאלי  שקיבלת מהתרגיל הזה

עכשיו עשה את התרגיל.

לקבלת דפי העבודה מלא את הטופס בראש הדף.

הפרופיל שלך בלינקדאין הוא כרטיס הביקור שלך ברשת. 

פרופיל טוב יופיע בתוצאות חיפוש, יגרום לאישור בקשות החברות שלך באחוז גבוה ויצור פניות נכנסות מלקוחות ושיתופי פעולה. 

 בשיעור הזה נראה איך מכינים תשתית לפרופיל לינקדאין מלא ב9 צעדים פשוטים.  גם אם יש לך פרופיל קיים כדאי לך לעבור על התרגילים ולראות איפה תוכל לשפר אותו. עוד על שיפור פרופיל קיים בשיעור 3.

לפני שאנחנו נכנסים ל-לינקדאין כדאי להכין את התוכן שיכנס לפרופיל. בוא נראה מה דרוש ואיך בונים את התוכן בצורה הטובה ביותר. אנחנו ממליצים ליצור פרופיל בשפה האנגלית אך לצורך ההמחשה השתמשנו כאן בעברית בחלק מהדוגמאות. 

כשנסיים עם התוכן שכתבנו ניכנס ללינקדאין וניצור פרופיל חדש.  

הנה המרכיבים הדרושים, (בהמשך הדף יש טבלה בה תוכל למלא את שלך):

  • שם מלא באנגלית, תעשייה ותמונה מקצועית – תמונה מקצועית היא תמונת פרופיל איכותית ללא משקפי שמש בחולצת עבודה על רקע נייטרלי. 
  • כותרת מקצועית – תבנית עבודה מצורפת בהמשך.
  • פרטי התקשרות –  במינימום מייל + טלפון, כדאי גם כתובת פיזית וכתובת אתר האינטרנט.
  • תקציר מקצועי ומדיה רלוונטית – תבנית והסבר מצורפים בהמשך.
  • היסטוריה תעסוקתית (3 משרות אחרונות) – בהיסטוריה התעסוקתית אמלא את שם החברה, החודש והשנה של תחילת וסיום העבודה, התפקיד שמילאתי, תחומי האחריות שלי והישגים משמעותיים. טיפ מתקדמים: כדי לשפר את הסיכויים שימצאו אותי בחיפוש בלינקדאין, במידה ואני מספק מספר שירותים, אפרק כל אחד מהם למשרה נפרדת. לדוגמה אצור משרה נפרדת לשירותי הייעוץ שאני נותן, אחת להרצאות והדרכות שאני מעביר ואחת לשירותי יצירת הלידים שאני נותן. 
  • מיומנויות או SKILLS – אתה יכול להוסיף מיומנויות בתיבת המיומנויות ואישורים (Skills & Endorsements) בפרופיל שלך. רשימה של מיומנויות רלוונטיות תעזור לאחרים להבין את נקודות המומחיות שלך ולפנות אלייך עם ההזדמנויות הנכונות.
  • שפות – איזה שפות אתה דובר ובאיזה רמה: משפת אם = שליטה מלאה ועד שליטה בסיסית ביותר. 
  • השכלה אקדמית – באיזה מוסד אקדמי למדת, באיזה שנים, לאיזה תואר ובאיזה התמחות. האם היו לך הישגים כלשהם או מעורבויות שכדאי לציין?
  • איך ועבור מה אני רוצה שיצרו איתי קשר – פה כדאי לציין האם אני מעדיף תקשורת רק דרך לינקדאין או גם דרך דוא"ל וטלפון. כמו כן כדאי לציין באיזה מקרים כדאי לפנות אלי ובאיזה לא.  למשל: כן לבקשת ייעוץ, לשכירת שירותי או לשיתופי פעולה ו-לא להצעת משרה או הצעות להשקעה.

 

נוסחת הכותרת המוכרת

הכותרת המקצועית מופיעה מתחת לשם שלך בלינקדאין ומספרת מי אתה, למי אתה עוזר, עם מה ולאיזה תוצאו הם יכולים לצפות. 

המומחיות שלי + אני עוזר ל X לעשות / להבין Y כדי ש Z

בנוסחה זו, X הוא קהל היעד הספציפי שלך, Y הוא מה שיש לך להציע (נסה לכלול את מילות המפתח החשובות ביותר שלך כאן) ו- Z הוא התוצאה הקונקרטית שאתה מספק ללקוח שלך. 

זו ההזדמנות הראשונה שלך להשתמש במה שלמדת על האוואטר שלך – הלקוח האידאלי. בחר את המילים והביטויים החזקים ביותר שמצאת ת שמדברים אל הצרכים שלו. 

דוגמאות: 

מומחית לשירותי משרד ● בעל עסק? אפנה אותך ממשימות היומיום כדי שתתמקד בליבה העסקית שלך ותעשה יותר מכירות. 

מומחה לינקדאין ● מנהל שיווק? אני יכול לעזור לך לקבל יותר לידים ממוקדים שישפרו את מכירות הארגון שלך.

מאמן עסקי ● אני עוזר לבעלי עסקים בתעשיית הייצור לשפר את כישורי הניהול שלהם כדי להגיע לפריון גבוה 

חשוב: כרגע אנחנו ממליצים לנסח את הכותרת המוכרת הזו באנגלית.

נוסחת התקציר 

התקציר המקצועי שלך הוא הסיכוי הראשון (ולפעמים היחיד)  שלך להרשים לקוחות פוטנציאליים ומבקרים בפרופיל שלך. חשוב להתאים את  הטון והטקסט של אזור זה בפרופיל בצורה מדויקת, כך שהוא
ימשוך את הלידים הנכונים שיהפכו ללקוחות האידאלים שלך. 

 זו ההזדמנות השניה שלך להשתמש במה שלמדת על האוואטר שלך – הלקוח האידאלי. יש לך פה טקסט רחב  לשלב בו את כל מה שאתה יודע על הלקוח, הרצונות והפחדים שלו. 

 זוהי תבנית תקציר מנצח:

השירותים שאני נותן:  אני עוזר ל [קהל היעד שלך] להשיג [את המטרה החשובה להם] על ידי [המוצר או השירות שלך].


עם מי אני עובד: אני משתף פעולה עם [קהל יעד או סוג תעשייה ] כמו: [הוסף פה רשימה של סוגי בעלי תפקידים, תעשיות, וכו'].


מה גורם לשירותים שלי לעבוד עבורך: כאשר אתה משתף פעולה עם [שם החברה שלך] אתה מקבל את [המוצר או השירות] הכי יעיל, אפקטיבי ביותר ובמחיר סביר ש [קהל יעד] מחפש.

במה אני/אנחנו שונים: [ענה על השאלה הזאת: מה גורם לך להיות ייחודי / שונה / טוב יותר מאשר ספקים או מתחרים דומים? למשל: מספר שנות ניסיון? פטנטים?  שירות לקוחות מצויין ? שירות אישי ? תמיכה?] 


עדויות של לקוחות:  [הוסף 2-3 המלצות. השתמש בעדויות אמיתיות עם שם מלא, שם החברה, והסביר את הערך או התועלת שאותו אדם או ארגון קיבל ממך או מהעסק שלך].

תהליך העבודה איתנו: [הסבר את התהליך שלך – למשל אנחנו מתחילים עם פגישת הערכה ללא עלות כדי לדון לצרכים שלך, או שאנו מבצעים שירותים 1,2,3 בשבילך וכדומה].

מעוניין לדבר? שלח לי הודעה בלינקדאין, שלח לי מייל ל [כתובת הדוא"ל], בקר אותנו [כתובת האתר שלך ] או התקשר אלי ישירות ב[מספר הטלפון שלך].

עכשיו מלא את כל המרכיבים בטבלה – הוספנו כאן את התבנית באנגלית.

***לקבלת דפי העבודה מלא את כתובת הדוא"ל שלך בטופס

 

נוסחת המשרה

לידים רוצים לדעת שיש לך ניסיון הווה ועבר רלוונטי. 

תיאור משרה נכון יעביר להם את המסר הזה. 

כדי להיות יעיל התמקד בשלושת הנקודות הבאות: 

  • תיאור התפקיד
  • תחומי אחריות
  • הישגים

בהמשך למה שכתבת בתקציר המקצועי, במשרה/תפקיד הנוכחיים שלך יש לך הזדמנות לפרט יותר על עיסוקייך היומיומיים.

זו ההזדמנות השלישית שלך להשתמש במה שלמדת על האוואטר שלך – הלקוח האידאלי. 

במשרה/תפקיד הנוכחיים שלך ספר על העיסוק שלך מנקודת המבט של הלקוח האידאלי – ספר לו איזה ערך הוא מקבל ממה שאתה עושה. השתמש גם כאן במילים ובביטויים שמעניינים את הלקוח שלך. 

דוגמה: 

שם התפקיד:

 CRM Intergrator

תחומי אחריות:

 Responsible for finding the most suitable CRM solution for clients, defining their needs, creating new  business process, creating automated process, integrating the system in the business and training the staff on correct use of the CRM system. I also take care of troubleshooting common issues and software updates. 

הישגים:

 I was able to save at least 23 business 1000's of hours by delegating dozens of tasks to the CRM system. I improved lead conversion and client retention by 48% on average.  

עכשיו מלא את כל המרכיבים בטבלה (לקבלת דפי העבודה מלא את הטופס בראש הדף)

כל הכבוד!

עכשיו בוא וניצור חשבון לינקדאין חדש!

בשיעור הזה נראה איך לשפר פרופיל לינקדאין מלא על ידי צ'ק ליסט שכולל את כל חלקי הפרופיל והטעויות הנפוצות שמשתמשי לינקדאין עושים.

לצורך ההדגמה ביצענו כמעט כל טעות אפשרית שאנו מכירים בפרופיל של אריאל.

להורדת הצ'ק ליסט הזינו את המייל שלכם בטופס בראש או תחתית הדף

שיעור 4: התחברת למישהו שמעניין אותך – עכשיו מה אתה כותב לו?

יש שתי אסטרטגיות שאתה יכול להשתמש בהן:

  1. בניית מערכת יחסים מבוססת ערך
  2. גישה ישירה עם ההצעה שלך

 

באסטרטגיה הראשונה אתה תשלח לאיש הקשר החדש שלך הודעה בסגנון של

"הי אלי, תודה על החיבור. אני נותן שירותים בתחום ה[מלא את החסר]. אשמח לשמוע על [העסק או העיסוק]  שלך. בברכה, אריאל."

בשלב הבא אשלח לו מאמר מעניין או פיסת תוכן אחרת ואחזור על כך מספר פעמים.

רק כשארגיש שנוצר קשר ועניין אשלח את ההצעה שלי.

הגישה הזו מתאימה למי שיש הרבה זמן, משאבים, ול-לידים בערך גבוה מאוד.

אנחנו נרחיב עליה בשיעור על ABM בחלק השלישי של הקורס אך ציינו אותה כאן כדי שתהיה מודע לה ולא "תשרוף" לידים כאלה עם הצעה מוקדמת מדי.

אנחנו יודעים שאתה בטח מחפש משהו שיביא תוצאות מהירות יותר ולכן באסטרטגיה השניה כותבים פניה לקשר החדש שלנו בלינקדאין עם הצעה וקריאה לפעולה.

הנוסחה היא

[שם הליד] [ברכה]

[תודה על החיבור בלינקדאין]

[השם שלי ומה שהחברה שלי עושה]

[מה אני יכול להציע לך] תשתמש כאן במה שלמדת על האווטאר

[קריאה לפעולה]

[ברכת שלום]

[השם שלי]

[מספר נייד]

[דוא"ל]

[אתר]

בואו נראה איך זה עובד בפועל:

ניקח לדוגמא את עדי שנותנת שירותי משרד, שימו לב שאנו לא נצמדים ב-100% לתבנית אלא מתאימים אותה לשפה שלנו.

הי אלי

שמחה שהתחברת אלי בלינקדאין!

שמי עדי ומשם העסק שלי, חן שירותי משרד, אתה כבר יכול להבין מה אני עושה.

בעלי עסקים שעובדים איתי רגועים יותר,יעילים יותר, ממוקדים יותר בפיתוח עסקי ולכן גם מרוויחים הרבה יותר.

אשמח לבחון אפשרות לשיתוף פעולה. אנא השב עם מספר נייד ונשוחח.

המשך יום פורה,

עדי

עכשיו תורך!

כתוב את נוסח הפניה שלך.

 

שיעור 5 – הקמת דף חברה

קודם כל שתדע אתה לא חייב לפתוח דף חברה  כדי להצליח בקורס הזה.

ובכל זאת הנה כמה סיבות טובות לעשות זאת

למה להקים דף חברה?

  • נותן רושם של עסק מבוסס.
  • יוצר לך ולחברה נראות טובה יותר בלינקדאין.
  • מאפשר לעובדים לתייג את עצמם כעובדים בחברה וכך להוות "שגרירים" שלה וכך ליצור פניות נכנסות מחברים שלהם.
  • משפר SEO של אתר האינטרנט של החברה.
  • עוזר לגייס עובדים – ניתן לפרסם שם משרות.
  • מהווה מקור מידע אודות שירותי החברה וערוץ להפצת תוכן לקהל היעד.
  • מאפשר למדוד את האפקטיביות של העדכונים חברה. 
  • מאפשר לפרסם תוכן ממומן.
  • מאפשר לאחרים לתייג את החברה בפוסטים שלהם וליצור נראות ותנועה לדף החברה.
  • נראה מצוין בפרופיל האישי, כך זה נראה בפרופיל של אריאל למשל:

מה דרוש לפתיחת דף חברה

  1. כתובת מייל עם דומיין של החברה (כתובת GMAIL וכד' לא מספיקה).
  2. לוגו של החברה בגודל 300 על 300 פיקסלים
  3. תמונת נושא בגודל 1536 פיקסלים על 738 פיקסלים 
  4. תמונה לטאב האודות / Overview בגודל של 
  5. תוכן "אודות" החברה – מומלץ באנגלית. (הישור לימין של טקסט בעברית בלינקדאין הוא בעייתי).

איך ליצור דף חברה בלינקדאין

  1. לוחצים כאן.
  2. מזינים את שם החברה ואת כתובת המייל שלך בחברה.
  3. מאשרים את התנאים ומקבלים מייל מלינקדאין.
  4. מקליקים על הקישור במייל ונכנסים שוב ללינקדאין עם שם משתמש וסיסמה.
  5. עכשיו ממלאים את סוג החברה, גודל החברה [מספר עובדים], קישור לאתר החברה, תעשייה בה פועלת החברה, סטטוס פעילות ושנת יסוד. 
  6. מוסיפים תמונת נושא ולוגו.
  7. מוסיפים את תיאור אודות החברה.
  8. לוחצים על PUBLISH והדף מוכן.
  9. עכשיו אפשר להזמין אנשים לעקוב אחרי דף החברה.
  10. וגם אפשר לערוך את פרופיל הלינקדאין שלנו ולתייג בו את החברה שלך.

שיעור 6 – הקמת קבוצה

חשוב שתדע: 

אתה לא חייב לפתוח קבוצה כדי להצליח בקורס הזה.

 הנה כמה סיבות ל

למה להקים קבוצה?

  • היתרון המשמעותי היא האפשרות למצב את עצמך כמוביל דעה, כמנהיג, מי שמכנס תחתיו את התעשיה שלו או את לקוחות התעשיה שלו.
  • ניתן לשתף תכנים שלך בקבוצה – מאמרים, סרטונים, הזמנות לאירועים וכך ליצור עוד חשיפה אל המסרים שלך. 
  • ניתן לשלוח עדכונים שבועיים לחברי הקבוצה ללא עלות כל שהקבוצה מהווה מעין רשימת דיוור שלך. 
  • ניתן לשלוח מסרים אוטומטיים למי שמבקש להצטרף לקבוצה ולמי שהצטרף לקבוצה עם מסר שיווקי שלנו.
  • קבוצה יכולה להיות חלק מתהליך השיווק שלך בו אתה מכנס את כל הלידים סביב נושא מסויים, עוזר להם עם שאלות ובמקביל מיידע אותם על שירותיך כדי להכניס אותם אל משפך המכירות.
  • קבוצה יכולה להמשיך אירוע חד פעמי או חד שנתי לשיח שמתקיים גם אחרי האירוע וכך מאפשרת לך לזהות הזדמנויות על פי השיח בקבוצה. 
  • קבוצה מופיעה בתוצאות החיפוש ויוצרת לך נראות נוספת בחיפושים.

מה דרוש לפתיחת קבוצה

  1. לוגו קבוצה – בגודל של  100 על  50 פיקסלים, 100KB גודל מרבי, בפורמט של PNG / JPEG / GIF.
  2. לוגו קטן – עד 60 על 30 פיקסלים, 100KB גודל קובץ מרבי, PNG / JPEGבפורמט של PNG / JPEG / GIF.
  3. חוקים כלליים לגבי מה מותר ומה אסור לעשות בקבוצה.
  4. נוסחי הודעות למבקשי הצטרפות לקבוצה.

איך ליצור קבוצה

  1. לוחצים כאן.
  2. מזינים את שם הקבוצה, לוגו הקבוצה תקציר ותיאור הקבוצה. 
  3. מוסיפים את חוקי הקבוצה. 
  4. מוסיפים את נוסחי הפניה למתעניינים בחברות בקבוצה.
  5. בוחרים סוג קבוצה בין הקבוצה הינה סודית בה רק המנהלים יכולים להזמין חברים לבין קבוצה רשומה שמופיעה בתוצאות החיפוש וגם החרים בה יכולים להויסף חברים אחרים.
  6. מזמינים אנשי קשר שלנו להצטרף לקבוצה.

תפקידים בקבוצה

  • בעלים של קבוצה / Group owner – שולט על חברות בקבוצה, דיונים , סוג קבוצה, הגדרות, כללים ועוד. יכול/ה גם להעביר את הבעלות על קבוצה למנהל קבוצה אחר.
  • מנהלי קבוצה / Group manager – יש אותה גישת הקבוצה כבעלים חוץ מזה שהם לא יכולים לסגור את הקבוצה או להעביר בעלות הקבוצה.
  • מנחה קבוצה /  Group moderator – מוגבל/ת לניטור שיחות ותגובות, וניהול פרסום תכנים בקבוצה. הם יכולים גם לסמן דיון כ"featured" כדי שיופיע בראש הדיונים האחרים.
  • כל שלושת התפקידים יכולים:
    לנהל פרסום תכנים
    לנטר ולמחוק שיחות דיונים ותגובות.
    יכולים גם לסמן דיון כ"featured" כדי שיופיע בראש הדיונים האחרים.

אסטרטגיות לבניית קבוצה בלינקדאין 

  • לשתף פעולה עם בעלים של קבוצה אחרת שישתף פוסט אודות הקבוצה.
  • לפרסם בטוויטר, גוגל פלוס וכמובן בלינקדאין שפתחתם קבוצה. 
  • להוסיף לינק לקבוצה בחתימת המייל שלך ובאתר שלך.
  • להזמין את כל הקשרים שלך בלינקדאין.
  • למנות מנהל קבוצה עם קשרים רבים בתעשייה על מנת שיזמין את קשריו בלינקדאין.
  • לכתוב מאמר קצר אודות הקבוצה ולשתף אותו בלינקדאין.

על פעילות בקבוצה נרחיב עוד בחלק 2

נספח

תבניות לחוקי הקבוצה והודעות

עברית

חוקי הקבוצה

זוהי קבוצה לדיון מקצועי עבור ____ אתה חייב/לא חייב  להיות חבר ___, או ___, כדי להשתתף.

החוקים הם: היו נחמדים. הביאו ערך לדיונים. היות מועילים. עודדו אחד את השני. שת]ו גמות . שתפו מקרי מבחן, תכנים ומשאבים.

אם כל מה שאת/ה מתכוון לעשות זה להופיע ולשתף קישורים  לוובינר שלך, פוסטים בבלוגים או משרות, זה לא המקום. הם פשוט יסומנו וימחקו. חבל על הזמן שלך.

תמשיכ/י עם קידום עצמי, ותקבל/י אזהרה פרטית ממנהל הקבוצה.

תמשיכ/י לעשות את זה לאחר אזהרה, ונחסום אותך מן הקבוצה.

הערות בגוון שלילי, סקסיסטי, גזעני או מגונות אחרות, יגרמו גם הן לחסימתך.

אנחנו מקצוענים מתחומים שונים ומכל רחבי העולם. בואו נעשה את הקבוצה הזו ראויה ליכולות שלנו. 

שאלות? שלחו דוא"ל 

תודה.

תבנית בקשה להצטרפות לקבוצה
(שם),
תודה על בקשתך להצטרף לקבוצת (שם הקבוצה)
אנחנו קבוצה (של) שנוצרה כדי (הגדר)
היתרונות של הצטרפות לקבוצה זו הם: (הוסף רשימה)
אנחנו מקבלים לתוך אנשים בקבוצה זו הם: (הוסף דרישות סף)
אסקור את הבקשה ונגיב בתוך (#) שעות.
(ניתן גם לצרף הזמנה להתחבר אליך ישירות אם אתה open networker – ולצרף קישור לפרופיל האישי שלך)
בינתיים הייתי רוצה להציע לך (הצעה השיווקית שלך). אתה יכול לגשת אליה ב (הוסף קישור להצעה שלך)

בברכה
שֵׁם
חֶברָה
כתובת דוא"ל
טלפון

תבנית קבלה/ברוך הבא לקבוצה

ברוכים הבאים ל(שם הקבוצה).
מטרת הקבוצה היא
הקבוצה מציעה: מידע רב ערך עבור

חוקי הקבוצה הם:
אני  מזמין אותך להתחבר אלי בלינקדאין.
מכיוון שאנו חולקים כעת קבוצה, בזמן משלוח ההזמנה בחר באפשרות "group", או השתמש בכתובת הדוא"ל שלי: name@mail.com.
אגב האם כבר נרשמת להצעה שלי (הוסף קישור)?
בבקכה,
שֵׁם
חֶברָה
כתובת דוא"ל
טלפון

תבנית סירוב לחברות הודעה

תודה על התעניינותך בקבוצה שלנו. בשלב זה אנו מקבלים רק (מקומיים, אנשי עסקים, חברים קיימים XYZ). אני מעריך את התעניינותך!
שמרתי את פרטיך, ואם הקבוצה שלנו אי פעם תפתח את המגבלות הקיימות, איידע אותך. בברכה,
שֵׁם

תבנית סירוב וחסימה לחברות הודעה

בעניין התעניינותך בקבוצה שלנו. בשלב זה אנו מקבלים רק (מקומיים, אנשי עסקים, חברים קיימים XYZ). בקשות נוספות לא יתקבלו.

English

Group Rules

“This is a professional development and discussion group for (write who this group is for)

You do not have to be an XYZ member, or an ABC person, to participate.

The rules are: be nice. Bring value to the discussions. Be helpful. Encourage one another. Highlight trends. Share case studies and resources.

If all you do is show up and drop links to your own webinars, blog posts or job info, expect to have your items flagged “Promotion” or “Jobs.” ANY Group manager or moderator can flag items, and should feel free to do so. Self-policing is the most effective way to keep spammers at bay.

Keep self-promoting, and you’ll get a private warning from the Group Manager.

Keep doing it after a warning, and we’ll block you from the Group.

Obviously, if you roll in here with abusive, sexist, racist or otherwise obnoxious language, you’ll get blocked as well.

We’re professional communicators from around the world. Let’s make this Group worthy of our abilities. Questions? Email email@xmail.com   Thanks.”

Request to Join Template

 Dear (Name), 

Thank you for requesting to join our group (Group Name) 

We are a (describe) Group created to (define) 

The benefits of joining this group are: (list) 

We are accepting into this group people who are: (list requirements)

I will review your request and respond within (#) hours.

 (You might also include an invitation to connect with you directly if you are an open networker – provide them with the link to your LinkedIn personal profile)

In the meantime I’d like to offer you a (your free offer) . You can access it right HERE: Inesrt link to your offer.

Sincerely, 

Name 

Company 

 Email Address 

Phone 

 

Group Acceptance Template 

Welcome to our group (group name)

Purpose of the group is to 

What the group offers: valuable information for…. 

Rules of the group:… 

I also invite you connect with me on LinkedIn. 

Since we now share a group, please choose the "group" option, or use my email address: name@mail.com when inviting. 

BTW have you had a chance to take advantage of my offer at inesrt link to your offer yet?

Sincerely, 

Name 

Company 

Email Address 

Phone 

 

Decline Message Template

Thank you for your interest in our group. At this time we are only accepting (locals, business people, existing members of XYZ). I appreciate your interest! 

I will record your name, and if our group ever opens up beyond the existing restrictions, I will be sure to let you know. Sincerely, 

Name 

Decline-and-Block Message Template

At this time we are only accepting (locals, business people, existing members of park office). No further requests will be entrtained. 

 

Source

https://cdn2.hubspot.net/hubfs/681156/resources/eBooks/Scripts-LinkedIn-Communication-Templates_-with-Groups-updated-YVD.pdf 

 

שיעור 7 – זיהוי והצטרפות לקבוצות 

קבוצות בלינקדאין הן מקור נפלא ל-לידים, שיתופי פעולה, נטורקינג, שיתוף ידע, סיוע הדדי, הפצת תוכן ובניית מוניטין.

כדי למצוא את הקבוצות הנכונות נעשה את הפעולות הבאות

  1. נבצע חיפוש אחרי קבוצות לפי מילות מפתח כמו
    1. מיקום גאוגרפי [לדוגמה ישראל/israel]
    2. התעשייה שלי או של הלידים שלי [למשל Logistics]
    3. שם התפקיד שלי או של הלידים שלי [למשל supply chain proffesionals או CMO]
    4. כנס או אירוע [למשל Frankfurt Book Fair]
    5. טכנולוגיה או כלי בו אני הוא הלידים שלי משתמשים [למשל משתמשי רב מסר בישראל או python] 

*לנוחותך בתחתית חוברת העבודה זו ישנה טבלה למילוי מילות מפתח אלו.

  1. נזהה מספר קבוצות שמעניינות אותנו מבחינת מספר חברים ונשלח בקשת הצטרפות.
  2. כשנאושר כחברים בקבוצה:
    1.  נסקור את רמת הפעילות שלה ומעורבות החברים בה. האם מתרחשים בה דיונים שמעניינים אותנו ונוכל להשתלב בהם?
    2. כמו כן נעבור על רשימת החברים בקבוצה כדי לזהות הא באמת יש שם לידים, שיתופי פעולה ובעלי תפקידים שמעניינים אותנו.
  3. במידה ואחד מהתנאים האלה מתקיים נשאר בקבוצה ונמנף אותה לצרכינו.

כך מופיעות הקבוצות בפרופיל שלך ומעידות על תחומי העניין שלך והקהילות להן אתה שייך

 

 

נהניתם? שתפו את הפוסט

LinkedIn
WhatsApp
Telegram
Facebook
Twitter
Email