שיעורים 1 עד 4 – זיהוי קהל יעד, בניית רשת קשרים, משלוח הודעות
לחקל הראשון של הקורס הקליקו כאן
לפני שמתחילים לחפש לידים ליצירת קשרים חדשים בלינקדאין מומלץ לתעד את מי אתה מחפש.
הטופס הזה הוא אותו טופס בו אנו משתמשים כדי להגדיר את קהלי המטרה יחד עם לקוחותינו וגם בזמן העבודה בפועל של חיפוש לידים בלינקדאין.
הטופס מחקה את הפרמטרים המרכזיים בחיפוש של לינקדאין ויאפשר לך להתחיל במשימה בצורה ממוקדת ויעילה.
בטופס זה יש למלא את הפרטים של קהלי המטרה עימם תרצו להתחבר.
תפקידים של קהלי המטרה
(נא לסמן + לצד תפקיד רלוונטי, ובמידה ויש, להוסיף תפקידים רלוונטיים נוספים)
תעשיה/ות של קהלי המטרה (נא לסמן + לצד תחום תעשיה רלוונטי)
גודל חברה של קהל היעד (נא לסמן + לצד גודל חברות רלוונטי)
מדינות יעד של קהל היעד (נא לסמן + לצד מדינת יעד רלוונטית, ובמידה ויש, להוסיף מדינות נוספות)
מילות מפתח נוספות – נא לציין כל מילת מפתח נוספת שיכולה להיות רלוונטית לאיתור קהל המטרה
תחומי קבוצות עניין – נא לציין מילות מפתח רלוונטיות לאיתור קבוצות עניין
תערוכות – נא לציין שמות ותאריכים של תערוכות גדולות/חשובות בשנה הקרובה
פרמטרים רלוונטיים נוספים
שיעור 5 –זיהוי הזדמנויות בפיד של לינקדאין
בפיד דף הבית של לינקדאין מסתתרות המון הזדמנויות ליצירת לידים בטווח המידי ובטווח הארוך.
מה שאני אוהב באסטרטגיה הזו הוא שאני מקבל ממנה גם מידע וגם ידע תודות לתכנים שאחרים העלו, גם עוזר לאחרים וךומד על הלידים שלי וגם יוצר לידים חדשים.
כשאתה סורק את הפיד חפש את ההזדמנויות הבאות:
- אזכורים חדשותיים אודות הלידים שלך והחברות בהם הם עובדים – מצאת? מצויין! זוהי הזדמנות להגיד להם כל הכבוד, ללמוד על שינויים ועדכונים חשובים אודותיהם וליצור איתם קשר.
- איזכורים לגבי קשרים חדשים של רשת הקשרים שלך – אולי כדאי גם לך להוסיף אותם לרשת הקשרים? אם הם קשרים של מתחרה שלך אולי זה מעיד על התקשרות צפויה ביניהם ולכן כדאי גם לך ליצר איתם קשר.
- תוכן לשיתוף בפיד שלי כדי ליצור נראות. למשל כתבות, סרטונים, אינפוגרפיקות.
- תוכן שיעניין את הלידים שלי – אשלח להם את התוכן הזה יחד עם הודעה בסגנון "חשבתי עלייך כשקראתי את זה ואני שולח לך".
- חדשות רלוונטיות לתעשייה שלך ולתעשיות שאתה משרת – האם יש בחדשות משהו שמעיד על הזדמנות? רגולציה חדשה? שחקן חדש בשוק?
- טעויות שאנשים עושים בתכנים ובמסרים שלהם ואני יכול להסב את תשומת ליבם לזה ולעזור להם – למשל מודעות שמכוונות לא נכון, פוסטים עם שגיאות כתיב ותוכן.
- איפה הכסף? – מימון, הלוואות וחוזים חדשים של לידים שלך שיכולים להשפיע על הצרכים שלהם ויכולות הקניה שלהם באופן שמאפשר לך להשתלב עם שירותיך.
- פוסטים של לידים שלך – הזדמנות לעשות להם לייק, תגובה, שיתוף ולזכות בנראות ונקודות זכות.
- פוסטים שיש בהם תגובות רבות ודיונים ערים – על מנת לקפוץ פנימה והשתתף בהם, לחלוק ידע, להציע שירותים ולהשיג נראות.
- הזדמנויות לעזור לאחרים – עם משרה, שאלה, שיתוף, פרגון. זה חוזר בסוף.
סריקה יום יומית של הפיד דרך המחשב או האפליקציה תגלה הזדמנות חדשה כמעט כל פעם ויכולה להיעשות "על הדרך" גם כשעייפים או מחכים למשהו.
בהצלחה!
שיעור 6 – פעילות בקבוצות ליצירת לידים
פעילות בקבוצות עניין בלינקדאין יכולה ליצור לידים והזדמנויות בחמש דרכים שונות:
- יצירת דיון שמשרת אותך
ניתן לפתוח דיון למשל על בעיה שמעסיקה את קהל היעד והשרות או המוצר שלך נותן לה פתרון.
לדוגמה יצירת דיונים עם הכותרות הבאות:
איך אתה מתמודדים עם שפע ההצעות לפעילויות לעובדים?
או
איך אתם בוחרים שירות לדיוור אלקטרוני?
כאשר בגוף הדיון או בתגובות ניתן לשתול את הפתרון שלנו.
אזהרה: המתחרים שלכם יכולים "לרכב" גם הם על דיון שכזה ולהציע את מרכולתם.
2. תגובה לבקשת עזרה, סיוע, או מידע בדיון שעלה בקבוצה (או בלי השירותים שלך)
בקבוצות טובות ישנם דיונים סביב צורך של חבר בקבוצה להמלצה, עזרה, מידע או סיוע.
כשאתה מזהה פוסט כזה נסה לעזור בעזרת הידע והקשרים שלך ובמידת האפשר גם בעזרת
השירותים והמוצרים שלך.
3. יצירת דיון עם אתגר או בעיה שמעסיקים אותך כרגע
דיון כזה יכול ליצור לך חשיפה, שיתופי פעולה וגם פניות מלקוחות.
לדוגמה יצירת דיונים עם הכותרות הבאות:
– מה הדרך הטובה ביותר ליצור שיתופי פעולה בין לאומיים בתעשיה X?
או
-תודות לקפיצה בהיקף הפעילות אנחנו מתלבטים בין שירותי דיוור אלקטרוני בהיקף של מיליון פלוס
דיוורים בחודש, נשמח להמלצות.
4. הפצת תכנים שלך
כתבת מאמר, צילמת סרטון, כתבו עליך בעיתון, הופעת בטלוויזיה, יצרת מסמך בעל ערך?
שתף אותו בקבוצה או בקבוצות עניין (לא יותר מדי מהן כדי שלא יחשב כ"ספאם").
המטרה היא לתת ערך לחברי הקבוצה תוך כדי ביסוס מעמדך כמוביל דעה, משפיע ועושה.
5. השתלבות בדיונים קיימים
יש דיון ער בדף? נסה להשתלב בו.
יכול להיות שתוכל להציע פתרון או שירות וגם אם לא תזכה לחשיפה מול מי שכתב את הפוסט וכל
שאר המגיבים חברי הקבוצה.
בפעם הבאה שהם יחפשו מומחה בתחום שלך הם יזכרו אותך ויצרו קשר בקלות דרך הקבוצה.
הנראות הזאת יוצרת גם בקשות נכנסות לקשר מחברי הקבוצה.