6 טיפים למדידת ההצלחה של קמפיינים בלינקדאין

"אם לא תמדוד, לא תוכל לשפר" – משפט קלסי זה בעולם השיווק, נראה היום נכון יותר מתמיד.

יותר ויותר מתברר לאחרונה שכדי לקבל תובנות איכותיות ולשפר את האופטימיזציה של הקמפיינים השיווקיים שלנו, עלינו למדוד את תוצאותיהם באופן קבוע ורציף.

לשם כך בדיוק, מציע לינקדאין סט של כלי מדידה וכן הדרכות כיצד להשתמש בהם. כל שעליכם לעשות הוא להכיר כלים אלה ולעשות בהם שימוש ביום יום שלכם!

אחרי שחקרנו את הנושא לעומק, רצינו לשתף אתכם ב- 6 טיפים חשובים שיסייעו לכם במדידת הקמפיינים שלכם בלינקדאין:

לפני השקת הקמפיין הגדירו מדדים יישומיים התואמים למטרה השיווקית שלכם– כדי שהקמפיין שלכם יתקדם לפי התכנון ויביא את התוצאות המקוות בכל שלב, יש להגדיר KPI's (key performance indicators), כלומר, מדדים התואמים למטרות השיווקיות שברצונכם להשיג (לדוגמא, מידת פופולריות של המותג שלכם, יצירת לידים והמרות וכו').

השתמשו בכלי המדידה אינסייט טאג וקונברשן טרקינג – הקונברשן טרקינג ((Conversion tracking  הוא אחד מכלי המדידה בלינקדאין המאפשר ראייה רחבה ומעמיקה לגבי ביצועי המודעות שלכם בתוך מחוץ לפלטפורמה.

ביחד עם אינסייט טאג (Insight Tag) ניתן לראות כמה הורדות, הרשמות, רכישות והמרות בוצעו כתוצאה מהקמפיינים שלכם גם כאשר הגולש עבר מהלינקדאין לאתר שלכם (ניתן אפילו לנטר את ההמרות של הגולשים שצפו במודעה אך לא לחצו עליה).

צרו טפסי Lead Generation – טפסים אלה הם כלי שימושי עבור הגולש ועבורכם, במיוחד בקמפיינים ממומנים ובהודעות פרסומיות.עבור הגולש, טפסים אלה (שמולאו מראש על בסיס המידע מפרופיל הלינקדאין)  חוסכים את הצורך למלא שדות נוספים כדי לקבל גישה לתוכן בעל ערך או בכדי להירשם לאירוע.

אתם אנשי השיווק, מקבלים מידע מדויק וחיוני לגבי לידים ולגבי מדדים כמותיים חשובים כמו: עלות הליד, אחוז מילוי טופס הלידים ומספר הלידים שהגיעו מפלח של קהל מקצועי מסוים.

Lead Gen Forms resource page של לינקדאין כולל בתוכו מידע רב כולל: הוראות הקמה, שיטות עבודה מומלצות וסיפורי הצלחה. מידע נוסף על אופן השימוש בטפסים תוכלו למצוא ב-LinkedIn Marketing Labs.

בצעו בדיקות שבועיות של תוצאות הקמפיין – חשוב להבין שייקח זמן עד שתראו תוצאות מהקמפיינים שאתם מקדמים ולכן יש להיזהר מבדיקת ROI בשלב מוקדם מידי.

עם זאת, מומלץ לבצע הערכה שבועית אחרי השקת הקמפיין, בכדי לבצע אופטימיזציה ולשפר את הקמפיין לאורך הדרך. יש לאפס את המדדים הקשורים למטרות הקמפיין ולבדוק האם שינויים קטנים בקריאייטיב או בטרגוט קדמו את התוצאות.

באופן כזה, כאשר תבצעו את ההערכה הסופית של התוצאות ושל ה-ROI (לפחות כחודש אחרי תחילת הקמפיין) היא תהיה אפקטיבית ומדויקת יותר. מידע נוסף בנושא ניתן למצוא ב-weekly campaign optimization checklist .

השתמשו בדמוגרפיות של הקמפיין כדי לבדוק אילו קהלים הגיבו בצורה הטובה ביותר – אחד העקרונות בשיווק B2B הוא שה-Who )מיהו הליד) חשוב יותר מה-How Many (מספר הלידים שהצלחתם לאסוף). אומנם מעורבות גבוהה לגבי המודעות שלכם יכולה להיות חיובית, אך כל זה חסר ערך אם הלידים אינם כוללים את חברי הקהילה הנכונים.

הדמוגרפיות של הקמפיין שלכם (המידע שתאספו על הלידים על בסיס נתונים כמו: תפקידם ודרגתם בארגון, גודל החברה ומיקומה, וכו') יכולות לסייע לכם לקבל מידע שימושי על המתעניינים במודעות שלכם. למידע נוסף על דמוגרפיות של קמפיינים לחץ כאן.

השתמשו בתובנות שתפיקו כדי לדייק ולשפר את ההשקעה הכספית שלכם בקמפיינים – היכולת למדוד, לנתח, ולשפר את תקציבי הקמפיינים שלכם היא קריטית להשגת יתרון בתחרות הקשה בשוק. campaign insights הוא כלי של לינקדאין שיוכל לסייע לכם לקבל המלצות לשיפור ה-bids והתקציבים שלכם.

בין אם אתם חדשים בתחום הפרסום הדיגיטלי או שהנכם שועלי שיווק ותיקים, הצ'ק ליסט הבא יעזור לכם  לבצע אופטימיזציה ולהגיע להצלחה  checklist for success.

קראתם, התרשמתם ואתם מעוניינים לשמוע על הקמפיינים הממומנים בלינקדאין שלנו? 

אני מזמין אתכם לשריין בקליק כאן שיחת אבחון וייעוץ שיווקי ישירות ביומן שלי, ביום ובשעה שנוחים לכם.. 

מבוסס על המאמר הזה

נהניתם? שתפו את הפוסט

שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email