איך להעביר וובינר בצורה הכי מקצועית ומוצלחת?

העברת וובינר זה הרבה מעבר לעלות לזום עם מספר אנשים ולתת כמה טיפים ממצגת. בואו ללמוד איך להעביר וובינר בצורה הכי מקצועית שאפשר. 

קשה לנו לומר לכם בדיוק איך האירוע שלכם צריך להיראות, מכיוון שכל וובינר הוא שונה.

עם זאת, להלן מספר שיטות עבודה והמלצות שכדאי לזכור בעת יצירת הוובינר שלכם.

כשאתם יוצרים את השקופיות שלכם, הסתכלו על זה כאילו אתם מספרים את הסיפור שלכם.

  • ספרו את המסע שאתם עברתם, לעבר הנושא שעליו תדברו, ואיפה הוא פגש אתכם.
  • כעת, עברו שקופית אחר שקופית, רשמו כותרות לכל שקף ונקודות חשובות עליהן תעברו.
  • הרחיבו על כל נקודה – זה יאפשר לכם למפות כל אחת מהשקופיות ביעילות.
  • אנחנו ממליצים לעשות את זה ב-Google Slides – אתם לא צריכים לדאוג לגבי העיצוב בשלב זה, אבל עבודה ב-Google Slides היא נוחה מהבחינה הזו.
  • קראו את השקופיות, וודאו שהן זורמות וברורות.

קחו בחשבון גם:

 

  1. מצב – מהו המצב הנוכחי שלכם בהקשר של נושא הוובינר? / איך המצב היה פעם?
  2. סיבוך – מה היה האתגר שלכם באופן  אישי או באופן כללי בנישה? / מה הייתה השתלשלות האירועים שהובילה לפיתרון שלכם?
  3. פיתרון – איך הצלחתם להתגבר על הבעיה?

 

זאת בעצם דרך מופשטת לתאר מסע-

תחשבו שאתם הגיבור של ההרפתקה שלכם, ואתם רוצים לספר את הסיפור שלכם בצורה מושכת ופרסונלית.

 

באופן אידיאלי המצגת שלכם תהייה כל כך אינפורמטיבית שהקהל ירצה להוריד אותה מיד לאחר סיום הוובינר, ולהעביר אותה הלאה לשאר הצוות או לאנשים רלוונטיים בחברה.

 

לכן, שאפו לנסח את השקופיות שלכם כך שאנשים יוכלו להבין מה קורה גם בלי הקריינות  שלכם.

עוד שיטות יעילות לשקול:

 

  • ודאו שיש שקופית מבוא (מי את/ה?). 
  • שמרו על המצגת ויזואלית ואסתטית. תמונות, אנימציות, סרטונים וגיפים (GIFs) יכולים להעביר את המסר הרבה יותר טוב ממילים.
  • אל תמכרו. הימנעו מהפניות למוצר שלכם בגוף הוובינר.
  • מלאו את המצגת בסיפורים ואנקדוטות רלוונטיות. 
  • השתמשו בנקודות, כמו במצגת, כדי להציג את הנקודות העיקריות של כל שקופית.
  • השתמשו בגרפים ותרשימים כדי להציג נתונים סטטיסטיים ועובדות. 
  • תכננו זמן לשאלות ותשובות (Q&A).
  • סיימו עם קריאה לפעולה בסוף הוובינר, בין אם זה הרשמה לניוזלטר, הזמנה לעקוב אחריכם בלינקדאין וערוצים אחרים, או הזמנה להתעניין במוצר שלכם.
  • אל תכללו וידאו, קטעי שמע, או פונטים שעלולים להיות לא ברורים.

 

לגבי אורך הוובינר:

 

  • 15-20 דקות זה אידיאלי. ממש כמו הרצאת TED! שאפו להשאיר את כולם מעורבים ולשתף את התוכן הכי איכותי שלכם. שעה היא הזמן המקסימלי של וובינר.
  • אל תנסו למלא סתם את הזמן – אם אתם מרגישים שסיימתם לשתף את התוכן השימושי, הרלוונטי, תעצרו.
  • נסו ליהנות, ואל תהיו נוקשים. דברים עלולים להשתבש, אז היו מוכנים להסתגל תוך כדי תנועה.

 

עם כל המידע הנ"ל, כעת אתם מוכנים ליצור את הטיוטה הראשונה של המצגת שלכם.

מה לעשות בזמן אירוע הלינקדאין?

מיומנויות רבות של העברת וובינרים מגיעות עם הזמן.

 

אם עשיתם כל סוג של דיבור בפני קהל או אירועים מקוונים, אז אתם כבר יודעים כמה חשוב להיות גמישים. למעשה, המרצים הטובים ביותר אינם משננים את הנאומים שלהם.

 

סביר מאוד שהדברים ישתבשו כשאתם מציגים – אולי בגלל תקלות חיבור, אינטרנט גרוע, וכו'.

כשאתם תלויים בנאום ששיננתם, מילה אחת שדילגתם עליה או שכחתם עלולה לגרום לבלאגן גמור – גם זה עלול להיחשב מתכון לאסון, אם מילה אחת נעלמת, הכל מתפרק.

 

במקום זאת, עליכם להתמקד בהיכרות עם ההרצאה שלכם.

בנו ראשי פרקים – תבנית של המצגת, אל תכתבו אותה מילה במילה.

משם, תרגלו להרחיב על הנקודות שכתבתם,  ולהציג אותן בקול רם.

מוניטור שני יכול לעזור עם זה.

אבל הנה כמה דברים נוספים שכדאי לזכור.

צ'ק ליסט לדובר

  • השתמשו במיקרופון איכותי – מיקרופונים למחשב נייד ואוזניות אפל אינם מספיק טובים. השתמשו במיקרופון איכותי, וודאו שהמשתתפים ישמעו בבירור את מה שיש לכם לומר. האזינו קודם להקלטה שלכם כדי לבדוק איך אתם נשמעים.
  • השתמשו במצלמת רשת איכותית – שפת הגוף מהווה 55% מהתקשורת, אז אל תפחדו להופיע פיזית מול הקהל. 
  • הקליטו במקום שקט – הקלטה בחלל קטן ושקט, ללא רעשי רקע, היא הדרך האידיאלית להעביר וובינר. משרדים גדולים ומאווררים הם הגרועים ביותר להקלטה.
  • השתקת הודעות – מיילים, טלפונים מצלצלים, הודעות וואטסאפ או סקייפ וכו' – ודאו שאין לכם שום דבר שעלול להסיח את דעת הקהל שלכם.
  • הקליטו את ההרצאה שלכם באמצעות זום – אפשר ליצור חשבון בחינם ולאחר מכן לשלוח קישור להקלטה של הוובינר לכל מי שהשתתף בו.
  • החליטו על מתנה – אתם יותר ממוזמנים לקדם הצעה מיוחדת, מתנה או אתר אינטרנט שלכם בסוף ההרצאה כדי להקל על אנשים למצוא אתכם, להתחבר אליכם, או לעשות איתכם שיתוף פעולה.
  • תהנו – הקהל שלכם יגיב לאנרגיה שלכם, אז תהיו אנרגטיים!  תהנו, ותדברו על מה שאתם אוהבים – וגם הקהל שלכם יאהב את זה.

הדבר הבא שאתם צריכים לשים אליו לב בעת השידור הוא:

ניהול אירועים בשידור חי

ראשית, אנא ודאו שיש לכם לפחות 1-2 מנחים שיהיו אחראים על הצא'ט בזמן הוובינר.

באופן אידיאלי, יהיה לכם מנחה גלוי הפועל כדובר שלישי או מארח, אדם זה צריך לוודא שהאירוע מוקלט, להעביר שאלות לרמקולים, לפקח על הצ'אט/הסקרים, ולמסור את כל הקישורים שברצונכם לשתף במהלך האירוע.

 

זכרו שעליכם לאפשר את הצ'אט בתוך זום דרך מנהל עם גישה לWebinar teams.

כדאי גם:

  • להשבית וידאו + אודיו עבור כל המשתתפים בזום. 
  • לקבוע את האירוע כ-Webinar.
  • לאפשר הקלטה ל-Cloud.
  • לאפשר Practice/Waiting Room.

 

תפקידו של מארח הוובינר צריך להיות:

  1. בקרה על המשתתפים בזום.
  2. מתן הרשאות.
  3. הסרת משתתפים.
  4. נעילת הוובינר.

א. בקרה על המשתתפים בזום.

 

  1. פתחו את חלון המשתתף בסשן הזום שלכם (שימו את העכבר על שם המשתתף ולחצו על Manage (Participants.
  2. עברו עם העכבר מעל משתתף בשיחת הזום ולחצו על כפתור "More".

למדריך על הגדרת חשבון הזום שלכם לוובינרים – לחצו כאן

ב. מתן הרשאות.

אתם יכולים לתת גישה מלאה למשתמש שיוכל לעזור לכם לנהל את הצ'אט בזמן שאתם מרצים.

ג. הסרת משתתפים.

אתם יכולים להסיר משתמש שאין לו הרשאות מתאימות.

ניתן גם לערוך את שם המרצה.

זכרו שמה שמופיע אצלכם כפאנליסטים לא משקף את מה שהמשתתפים רואים!

שאלות לייב

הנחו את המשתתפים להעלות את השאלות שלהם ב-Q&A ועודדו את הקהל להצביע בעד השאלות החשובות. אתם יכולים לבחור שאלות על סמך מספר ההצבעות הגבוה ביותר.

 

אתם יכולים גם לתת גישה למשתתף לשאול את השאלה שלו בשידור חי באמצעות אודיו (זה נותן לוובינר תחושה אישית יותר, ומאפשר לדובר להרגיש חיבור ישיר למשתתפים).

 

כדי לעשות זאת, בקשו ממי שמנהל לכם את הצ'אט:

 

  1. לבחור את השאלה הבאה שתישאל.
  2. לשלוח לשואלים הודעה ישירה כדי לוודא שהם מוכנים.
  3. למצוא אותם ברשימת המשתתפים ולתת להם גישה לביטול השתקת המיקרופון שלהם.

הצ'אט

שימו לב שברירת המחדל של הצ'אט מוגדרת לצ'אט מול חברי הפאנל בלבד (Speakers). ודאו שאתם כותבים את ההודעות לכל המשתתפים – All Participants



הקלטה ושיתוף

  • ודאו שאתם מקליטים לענן.
  • צלמו צילומי מסך מתוך הוובינר כדי לשתף ברשתות החברתיות מאוחר יותר.

לסיכום,

זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל אתם תצטרכו לעשות את הוובינר שלכם בשידור חי, ולא מוקלט מראש.

המטרה של כל האירוע היא לבנות מערכות יחסים.

ענו על שאלות, הכירו אנשים, תהנו, ובעיקר – תנו להם להרגיש שאתם מעריכים אותם.

אחת הדרכים הטובות ביותר להעביר מצגת מעולה היא להתכונן מראש.

אז, שקלו לעשות הצגת אימון, ללא קהל, עם השקופיות שלכם, כדי לראות איך אתם מרגישים.

עכשיו אפשר לעבור למה שצריך לעשות אחרי הוובינר שלכם – לחצו על הלינק לפרק הבא (יבוא בקרוב) 

לחלק הבא בסדרה שלנו: איך להשתמש באקספנדי כדי להביא תוצאות מעולות לוובינר שלכם דרך לינקדאין – לחצו כאן

נהניתם? שתפו את הפוסט

שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב telegram
Telegram
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב twitter
Twitter
שיתוף ב email
Email